GDDKiA rozpoczyna poszukiwania wykonawcy obwodnicy Kostrzyna w ciągu drogi krajowej nr 31. W połowie grudnia powinniśmy poznać oferty wykonawców. To będzie jedna z sześciu obwodnic, które mają być wybudowane w woj. lubuskim w ramach Rządowego programu budowy 100 obwodnic.
Zadanie będzie realizowane w trybie zaprojektuj i wybuduj. Wybrany wykonawca będzie odpowiedzialny za pracownie projektu, uzyskanie decyzji ZRID oraz wykonanie robót budowlanych dla obwodnicy Kostrzyna w ciągu drogi krajowej nr 31.
Planowana obwodnica ma mieć 9,2 km długości i powstanie w całości w nowym śladzie. Kostrzyn ominie od strony północno-zachodniej. Nowa trasa zacznie się na wysokości Fortu Sarbinowo, następnie przez ok. 2,5 km będzie prowadzić na północny zachód przez tereny leśne, aż do skrzyżowania z linią kolejową nr 273. Dalej pobiegnie w kierunku zachodnim, omijając Osiedle Drzewice i skieruje się przez tereny nieużytków na południe w stronę II obszaru Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Na dalszym odcinku obwodnica przekroczy Wartę i – estakadą – tereny zalewowe. Most wraz z estakadą będzie miał ok. 1 km długości. Dalej trasa wiaduktem przejdzie nad linią kolejową nr 203 i w rejonie Starego Miasta zostanie włączona do dróg krajowych DK-22 i DK-31.
Na trasie powstaną cztery ronda, dwa wiadukty nad liniami kolejowymi i trzy nad istniejącymi drogami, a także wspomniany most wraz z estakada nad rzeką i terenami zalewowymi.
Obecnie na terenie woj. lubuskiego w realizacji są obwodnice Strzelec Krajeńskich w ciągu DK-22 oraz Krosna Odrzańskiego w ciągu DK-29. Pierwsza z nich buduje firma Colas, a zaawansowanie przekroczyło już 90 proc. Druga – obwodnica Krosna Odrzańskiego – jest jeszcze na etapie projektowanie przed uzyskaniem decyzji ZRID. Prace powierzono firmie Polaqua.
Cztery kolejne inwestycje mają decyzje środowiskowe. To obwodnice: Przytocznej w ciągu DK-24, Dobiegniewa w ciągu DK-22 oraz Wschowy i Dębowej Łęki w ciągu DK-12.
Jak informuje GDDKiA, rozpoczęły się przygotowania do realizacji obwodnicy Słubic w ciągu DK-31, która została ujęta na liście rezerwowej programu rządowego, co oznacza, że inwestycja nie miała zagwarantowanych środków finansowych. Przetarg na prace przygotowawcze został ogłoszony dzięki porozumieniu z gminą Słubice, która wzięła na siebie koszty tych prac. Niedawno GDDKiA wskazała najkorzystniejsza ofertę w przetargu na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Wybrała firmę TRASA. Jeśli nie będzie odwołań, z tym biurem projektowym zostanie podpisana umowa.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.